Jak sprawdzić szybkość łącza

Aktualnie dostawcy internetu starają się coraz bardziej sprostać oczekiwaniom klientów i zapewniają szybki i stabilny internet, który jest coraz bardziej odporny na sytuację związaną np z pogodą. Niemniej jednak wciąż może się zdarzać, zwłaszcza w przypadku internetu WiFi, że nie będzie on działał tak, jak byśmy chcieli. Jeśli występuje jakiś problem z internetem, warto wytworzyć speed test.

Ten test umożliwi nam sprawdzić, czy prędkość internetu jest zgodna z deklaracjami dostawcy. Zwykle na umowach są informacje dotyczące minimalnej gwarantowanej prędkości internetu. My możemy sprawdzić, czy ta prędkość pokrywa się z rzeczywistą notowaną na naszych urządzeniach i do tego właśnie należy wykorzystać speed test. Jeśli prędkość internetu jest na prawdę dużo niższa, znaczy to, że dostawca nie wywiązuje się ze swoich deklaracji lub zdarzyła się jakaś awaria, przez którą zwyczajnie nie można właściwie dos tarczać internetu. Jeżeli istnieje jakiś problem z wydajnością łącza albo urządzeniami, to najlepiej od razu skontaktować się z dostawcą internetu, ażeby rozwiązał tę sytuację. Wystarczy, że dostawca internetu sprawdzi, czy w ostatnim czasie nie wystąpiły jakieś niedociągnięcia na nadajniku. Nierzadko problem może być wyłącznie przejściowy i wystarczy, by router zewnętrzny albo wewnętrzny zostały zresetowane i przywrócone do ustawień fabrycznych. W sytuacji zespolonych urządzeń router zewnętrzny analogicznie, jak wewnętrzny resetuje się poprzez naciśnięcie dobrego przycisku znajdującego się na routerze wewnętrznym.
Więcej: speed test.